Det rullar på!

publicerat i Dagens outfit, House of Lola, Jag, Torsten,, Träning, renovering;
Tjoff så har en ny vecka snart sprungit förbi och renoveringen går framåt om än inte i riktigt samma takt som tidigare.
Nu är alla hantverkare klara, det sista gjordes i måndags när kaklet kom på plats så nu ska vi fortsätta själv med de sista detaljerna och lägga golv och måla väggar i vardagsrummet.
 
Det förde visst med sig ltie mer än vad vi hade räknat med men det blir fint när det blir klart!
 
Ni får en liten sneakpeak av hur det ser ut hitills.
 
 
OBS! Mattan är hantverkarens och inte min ;-)
 
 
Här är inte kaklet fogat ännu och uttagen har inte kommit upp men lite såhär blir det.
 
Till höger om fönstret ska det sen upp en hylla på väggen och i hörnet till vänster om fönstret så ska det bli någon form av hängande förvaring.
 
 
Var in en snabbis på Jysk i fredags efter jobbet och köpte vasen och duken som står på bordet och sen var jag och Togge ut och gick en sväng och plockade lite vide. Lite påskänsla iaf :)
 
Helgen som var gick mest åt till att plocka och fixa här hemma men vi hade inget annat planerat så det var SÅÅÅÅÅ skönt! Vi har haft fullbokade kalendrar här hemma under en längre tid så detta var verkligen välbehövligt!
 
Jag startade min fredag som vanligt med ett grymt pass med 2 grymma brudar:
 
 
PUST! Säger jag bara och efterår var jag varm men glad! Ger så mkt energi att träna med mitt lilla gäng och jag är så glad att jag har dem!
 
 
 
I söndags skulle mannen åka iväg och köpa skruv och annat grejs till köket så då hakade jag på och följde med och köpte lite blommor.
Skönt att få slänga bort den gamla trötta ljungen och göra lite fint!
 
 
 
När jag var klar med det så unnade jag mig att slå mig ner i solen en stund med en ny bra bok! M var med kompisar och G och F hade åkt iväg för att byta däck på bilen så det var bara jag och Togge hemma - sköööööönt!
 
 
 
Efter någon timme så tyckte han dock att jag var världens tråkigaste matte så då snodde vi husses bil och tog oss ut och gick en sväng i skogen!
 
 
 
Galet skönt!
 
Denna vecka har ju barnen påsklov och G är också ledig så det innebär att inte allt ansvar för att handla och laga mat ligger på mig. Det innebär också att man får lite tid över på kvällen så i måndags så "tvingade" jag med mig resten av familjen med ut på en långpromenad.
 
 
 
Det gör ju inte direkt ont att gå ut och gå i dessa omgivningar!
 
Annars har det blivit mkt löpning denna vecka, i måndags var det intervaller på löpbandet på gymmet ( så jävla tungt.....) och i tisdags så sprang jag ett varv utanför jobbet på lunchen.
 
 
Igår blev det massor med ben och styrka på gymmet och idag blir det backintervaller ( det är fredagsträningen som vi kör idag istället).
 
Igår så drog även sökkursen igång för säsongen - sjukt roligt tyckte både matte och hund och min lilla pälskling briljerade och var SÅ duktig!!
 
 
 
Och när man har varit i skogen och sprungit runt så blir man så här trött när man kommer hem...
 
 
Behöver jag säga att han sov som en stock hela natten?
 
Imorse så var det tidig start för både mig och G då vi skulle iväg och lämna min bil på service på morgonen och eftersom jag också var trött så fick det lov att bli mjuka och sköna men ändå snygga plagg.
 
 
Blandade lite gammalt och nytt! På benen nya Laid back pants ( favoriter!), sen en gammal top som heter windbeam och ovanpå det nya och skönaste jackan - Gallery jacket!
På fötterna blev det ett par converse!
 
 
 
Ha en riktigt skön påsk nu och njut av solen och värmen! =)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva`s blogg:

Hej vilken mysig blogg, har lagt dig i min lista :) så jag hittar dig lättare nästa gång, så skönt med träning, saknar min kan ej träna nu pga knäskada :( som är under utredning ...hoppas du får en fin påsk kram å skön kväll

Svar: Tack! Kul att du hittade hit! Vad tråkigt med knät, du får försöka hitta lite träningsformer som inte frestar på det.Kram
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :