Livet rullar på och det är ok..

publicerat i House of Lola, Jag, Vardag;
Ja ofta så tycker man ju att vardagen är tråkig men de senaste veckorna så har jag varit tacksam för att dagarna rullar på i samma takt och att jag vet ( i stort sett) hur dagen kommer att bli när jag vaknar.
 
För vad är alternativet? Att inte vakna upp imorgon... sen det tunga beskedet för ett par veckor sen att en nära vän till mig och G hastigt gått bort så går det inte en dag utan att jag tänker på hans sambo och barn och hur de ska få en vardag som fungerar igen...är det ens möjligt??
 
Så jag försöker att vara tacksam för det vi har och leva i nuet..
 
För att återgå till ngt ytligare så har jag fått hem den fina jackan/blusen som kom i Lolas nyhetssläpp och jag älskar den verkligen!
 
 
 
Tråkiga badrumsbilder får ni tyvärr stå ut med för det är verkligen det enda stället i vårt hus som har bra ljus än så länge.
 
Helgen gick som vanligt åt till att röja och packa i köket, bara en vecka kvar tills de börjar riva nu och vi får leva i kaos ett tag....men det löser sig nog, man får fokusera på slutresultatet. ;-)
 
I lördags smet jag dock hemifrån ett par timmar och åkte ut och hälsade på min mamma och pappa, de var inte hemma när jag kom dit så då passade jag på att ta en liten prommis med Togge medans jag väntade på dem.
 
 
 
Det var ju inte det mysigaste promenadvädret direkt....längtar så jag blir galen efter vår och värme nu!!
 
Jag fick med mig en tröja hem ifrån mamma som hon hade stickat till M och den blev en favorit direkt.
 
 
 Lite lång i ärmarna men annars perfekt tyckte hon! :)
 
Idag blir det lite röj hemma efter jobbet eftersom städfirman kommer i morgon ( sista gången innan koaset bryter loss).

Kommentera inlägget här :