Barnklädes shopping

publicerat i
Äntligen fredag! Så nöjd med mig själv att jag orkade upp imorse och ta min vanliga springtur , känns ju alltid mycket bättre resten av dagen om jag kommer ut på morgonen.
 
Lämnade barnen och brummade sen till jobbet, full fart som vanligt hela dagen och sen hoppade jag över eftermiddagsfikat och smet hem vid halv 4. Passade på att åka och hämta ut ett paket från Lindex med b la mina leopardtights!
 
 
Vet inte riktigt vad jag ska matcha dem med, skulle vilja ha en lite längre svart tunika men det verkar ju omöjligt att hitta en sån......
 
När jag kom hem så hämtade jag upp Moa och sen åkte vi ner på stan och handlade mat och jag var även in en sväng på en butik precis bredvid ICA som hade ta 3 och betala för 2 på alla barnkläder så det blev en leopardmönstrad tyllkjol  och en vit långärmad tröja med applikationer på till Moa och ett par jeans till Filip.
Han har ju växt ur typ allt han äger och har så shopping till honom har stått högst upp på prioriteringslistan men det är ju lite klurigt då (jag) är lite petig med kläder... Inte bara till mig själv utan även till barnen!
 
Vill helst inte ha så mycket blaffiga tryck utan gärna lite mer neutrala kläder och ska det vara tryck så ska det vara typ ett tryck och då något coolt! ; )
 
 
Hmmm gick inte att få kortet åt rätt håll....men den tröjan och kjolen fick iaf Moa.
 

Imorgon får vi besök av ett par kompisar från Stockholm som vi träffar alltför sällan tyvärr, vi gick i samma föräldragrupp när jag väntade Filip och sen flyttade till Stockholm några år senare. Vi försöker att hålla kontakten och att träffas iaf ett par gånger per år.
De kommer på lite lunch och sen åker de vidare till ett annat par i vår föräldragrupp, pappan i familjen är tokallergisk mot hundar så även om vi inte har hundarna hemma så känner han av det :(( Tråkigt för det innebär att de aldrig kan stanna över natten när de hälsar på oss.

Men bättre kort än inget iaf! =)
 
På söndag så ska jag och barnen först åka och lämna ifrån oss hundarna till mina svärföräldrar där de ska vara i en vecka och sen åker vi vidare ut till mina föräldrar, synd att de bor åt varsitt håll från oss sett så först får vi åka 3 mil åt ena hållet och sen tillbaka och 1,5 mil åt andra hållet...
 
Nu blir det "På spåret" och ostbågar i soffan! <3

Kommentera inlägget här :