Lat dag och hundpromenad!

publicerat i Vardag;

Sov sådär inatt för jag hade en hund som travade runt hela tiden och vid 6 var jag tvungen att gå upp och släppa ut honom så han fick kissa..
Därför låg jag kvar och drog mig i sängen lääääänge! Tror barnen tyckte det var skönt med lördag oxå för de roade sig själva på sina rum!
Till slut tog vi iaf tag i dagen och jag och M åkte ner på stan och fixade present till nästa helg då hennes bästa kompis A har kalas.
Sen åkte vi upp till ridskolan, M rider ju på islandshäst nu men den lektionen är lite sent och dessutom så krävs det mkt som förälder där. Man ska både hämta hästen i hagen och borsta, sadla och tränsa hästen. Det funkar när G är hemma men blir problem när han inte kan eftersom jag inte är så van att hantera hästar..
Jag har dock en kompis vars dotter är nästan jämngammal med M och hon rider varannan vecka på ridskolan och jag tror det skulle fungera toppen för oss också.
Så vi var upp och kollade idag så ska jag ringa dit på måndag och kolla läget!

Efter det åkte vi hem och hämtade resten av familjen och åkte ner på stan och åt, handlade lite och sen lämnade vi F hos en kompis där han ska sova över.

När vi kom hem så stoppade vi M i vagnen och tog en långpromenad, dock så orkar ju gamla hundar gå så långt så ett tag fick barnvagnen bli hundvagn! ;)

Kommentera inlägget här :