Galet stolt!

publicerat i
Har ju varit ute och sprungit en hel del som de av er som är vän med mig på FB har kunnat se! ; ) Gör det inte för att jag tycker att det är så himla roligt att springa utan mer för att jag tycker att det är ett snabbt sätt av motionera som inte kräver en massa utrustning eller tid.
 
Men jag är absolut ingen löpare och springer varken fort eller långt, har dock sprungit ett par lopp på 5 km. Brukar ju vara med på Vårruset och så ett lopp som heter Midsommar loppet som mina svärföräldrar är med och organiserar.
 
Ska iväg och springa Vårruset med några jobbarkompisar i år också och 5 km är ju vad jag springer varje morgon så det känns som en helt ok distans.
 
Men så frågade en tjej som jag tränar box med om jag inte ville springa Tjejmilen med henne.....hjälp!! Det är ju dubbla distansen liksom men jag sa iaf ja och sen har jag haft ångest....
 
Så idag tänkte jag att jag måste ju iaf prova hur långt jag orkar springa innan jag kollapsar och gav mig iväg på en runda som jag trodde var ca 7 km. Men när jag kom hem så stannade Runkeeper på 8,5 km! Och jag hade sprungit den sträckan på 55 min!!
 
 
Lite trött och varm efteråt! Solen värmde skönt idag! =)
 
Och jag hade lätt kunnat springa 1,5 km till och kommit upp i den milen för så trött var jag inte även om det kändes i benen.. Känner mig sååååå jäkla stolt och nöjd med mig själv att jag klarade det! =))
Nu är jag lite mindra orolig inför det loppet även om jag INTE gillar att tävla med andra när det gäller löpning. Jag tror att det stora kruxet är att jag inte gillar att tävla mot andra i löpning....jag är som sagt inte snabb och då får jag lite prestationsångest när alla rusar iväg i starten...
 
Nåja det är ju ett tag tills dess iaf!
 
Nu ska jag ta och sova lite!
Kram kram

Kommentera inlägget här :