Att ha haft en shoppingdag

publicerat i Barnen, shopping;
Ja ledig måndag var trevligt men jag skulle behöva en ledig tisdag också för att återhämta mig efter gårdagens shoppingtur... Att åka själv och shoppa med 2 barn varav det ena är en 10-åring som HATAR att shoppa tar minst sagt på krafterna. Men att ha honom med mig är ju liksom ett nödvändigt ont när det är honom jag ska shoppa till.. Han har växt ur nästan allt han äger och har, eller så är det trasigt så hans garderob behövde verkligen fyllas på.
 
Men jag började dagen med att ta en tur till massören, eller massage var det inte tal om...mer en ganska så brutal behandling av min onda rumpmuskel.... INTE skönt kan jag saga men välbehövligt och nu känns det lite bättre.
Har ju haft stora problem med att min rumpmuskel krampar när jag är ut och springer och på sistone har även lårmuskeln börjat krampa så jag har inte kunnat sprungit på ett tag... Surt, speciellt eftersom jag tycker att det är så smidigt att kunna springa en sväng på morgonen och på så sätt ha träningen gjord redan innan jag åker till jobbet!
 
Men nu hoppas jag på bättring!
 
Sen packade vi ihop oss och tog oss iväg mot Örebro, jag ville komma iväg innan städfirman dök upp hos oss.. Superskönt och lyxigt att ha någon som kommer hem och städar men jag vill inte vara hemma medans de gör det, skönare att komma hem och det är färdigt liksom. ; )
 
Vi startade shoppingrundan på Plantagen där det inhandlades en ny stor blomma till vardagsrummet och lite smått till köket, åkte vidare till Rusta som låg precis bredvid och där köpte jag något som jag har funderat på ett bra tag! 2 nya resväskor, en lite mindre kabinväska och en stor resväska. Hoppas på att det är bra kvalité på dem nu bara men det ingick iaf 3 års garanti så förhoppningsvis så ska de hålla ett tag. Eller 3 år iaf! ;)
 
När vi var klara där så åkte vi till dagens egentliga shoppingmål - Lager 157 - där jag skulle fixa vinterkläder till Filip, men som vanligt så blev det lite annat smått och gott också.
De har ju så galet bra priser så även om det blev mer än jag hade tänkt så grävde det inte så vansinnigt stort hål i plånboken. Det gillar jag skarpt!
 
När vi väl var klara där, drog ut lite på tiden också eftersom det var en helt ny kille i kassan och vi var ju inte direkt själva där heller om man säger så..... , så var det hög tid att fylla på energidepåerna så vi åkte till Marieberg galleria och där åt vi det första vi gjorde.
 
Sen tillbringade vi 3 timmar med att shoppa, kolla på en massa PS4 spel som min son ville ha, gå en låååång stund på Panduoro för att Moa skulle köpa pyssel, klippa Filip på en drop in klippning och så några svängar på de vanliga affärerna.

Fin nyklippt kille!!
 
Jag fick med mig en stickad klänning från KappAhl
 
 
 Köpte den grå!
 
Jag har även den grå tröjan sen tidigare coh jag bara älskar den, skulle gärna vilja ha en brun också egentligen....
 
 
Köpte mig även ett par typ stövlar på skopunkten, har ju sjukt svårt att hitta stövlar som passar eftersom jag har så grova vader och smala anklar...
 
 
 
Men dessa funkade bra och var sköna också!
 
Sen var det en mör mamma och trötta barn som rullade hemåt...tokmycket trafik var det också så det gällde verkligen att koncentrera mig på körningen.
 
Så när kvällen kom så såg det ut såhär i vårt hem...
 

Myspys häng i soffan...
 
Idag och imorgon är G ledig och torsdag får M gå på fritte och sen är jag ledig på fredag igen, så det känns skönt! Bara 3 dagar att jobba denna vecka och sen en fullspäckad helg! Full rulle som vanligt! =)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jossan:

Hej Marita! Vad glad jag blev igår när jag av en slump kikade in här och såg att du gjort din blogg öppen igen! Tycker om att du delar med dig av din vardag och dina tankar, du kämpar på bra med allt! Sen älskar jag dina dagens! Du ger mig inspiration om hur jag ska kombinera mina lola-plagg, tack för det! Fortsätt så:) Kram // Jossan

Svar: Tack!
Vad kul att höra! :)
Kram
Marita

Kommentera inlägget här :