Långledigt!

publicerat i ;
Har haft Filip hemma från förskolan sen dagen före julafton och han ska vara hemma till den 11 Januari. Har försökt att hitta på lite saker för att han inte ska klättra på väggarna men nu när det är så förbaskat kallt ute så är det ju lite svårt att få dagarna att gå.
G jobbar ju nästan dygnet runt nu och det gör att det blir långa dagar för mig själv med både barn och hundar men bara premiären är avklarad imorgon så blir det ju mycket lugnare. Då är det bara föreställning på kvällstid och han är ledig hela dagarna.

Men vad har då jag och barnen hittat på...I lördags så var vi ut till min mamma och pappa och åkte pulka hela dagen, så perfekt att vara där då man både har hjälp med barnen och alltid får mumsig mat! : )
Söndagen tillbringade vi hemma hos min syster C med familj, vi skulle egentligen bara dit och ta en fika men när jag var ut med hundarna innan vi skulle åka hem så somnade Moa i famnen på moster så vi blev kvar och åt lite mat också innan vi åkte hem.

I måndags så var G hemma lite till och från så jag och barnen var bara hemma och gosade i soffan hela förmiddagen, sen på eftermiddagen så var vi ut på landet och gratulerade syrrans kille Lelle.

Igår så fick jag äntligen lite egentid och var iväg och shoppade med mamma. Kom som vanligt hem med mest barnkläder, dock sånt tråkigt nödvändigt som man måste köpa ibland...strumpor, kalsonger, pyjamasar... Lite saker blev det till mig också. B la en underbar mörkrosa, stickad halsduk från Indiska.
Som vanligt så velade jag och jag ångrar så att jag inte köpte denna från KappAhl.


Perfekt till mig som ofta är lite kulen på kvällarna och inte alltid orkar göra eld i kaminen. Hittade även en klänning som jag måste prova igen och se om den får följa med hem.

Idag så var jag och barnen till badhuset tillsammans med en kompis till mig och hennes barn, full fart verkligen men supermysigt och roligt och definitivt något vi kommer att göra om!  En stor bonus var ju att jag fick en lugn eftermiddag med 2 trötta barn här hemma. Moa somnade och sov i över 2 timmar och Filip kollade på film. Skönt!!

Kommentera inlägget här :