Julklappsfärdig och snorande ungar....

publicerat i Vardag;
Ja igår så åkte jag och en arbetskompis till Ullared! Jag var sååååå taggad för jag har aldrig varit där förut och hade således stora förväntningar!
Bussen gick härifrån kl 03.50....och vi var framme 10, sen var det nonstop shopping i 8 timmar som gällde och jag lyckades fylla 2 kundvagnar och är nu klar med alla julklappar till barnen och de minsta kusinerna. Känns fantastiskt skönt att vara klar redan i November!! Galet!!!! Har nog aldrig hänt förut kan jag lugnt säga.
Sen gick bussen hem igen kl 18 och vi var hemma igen kl 00.20. Puuuuuhhh...då var jag rätt trött kan jag säga eftersom jag varit uppe i nästan ett dygn.

Men shit vad man kan tjäna pengar där nere!! Jag spenderade ca 6000:- och då fick jag 8 proppfulla påsar med lego, hello kitty, radiostyrd bil, böcker både till mig och barnen, julpynt, pajformar och eldfasta skålar, pyjamasar, trosor, softshell jackor till barnen, cd-sagor mm mm

Kom dock hem till 2 barn med feber och lagom tills jag skulle lägga mig kom båda barnen upp och jag fick köra hela racet med nässpray och alvedon. Och imorse när jag vaknade så kände jag mig som om att jag blivit överkörd av en lastbil ungefär...ont i halsen, tung i huvudet och täppt i näsan. Lite lycka var iaf att jag fick sova fler timmar i ett sträcl än vad jag har gjort på flera veckor! Somnade vid ett och fick sova ända till sju.Låg dock och drog mig till halv 9 med barnen och sen har jag mest hasat runt här hemma i myskläder hela dagen.
Har plockat fram lite julpynt och städat, tvättat och plockat. Hade syrran och hennes son här en sväng på lite fika så fick Filip busa av sig lite också.
Fick på mig lite vettiga kläder vid 17-tiden då jag var tvungen att åka över till syster yster som är nyopererad i handen och därför lite handikappad, hon skulle på fest och behövde lite hjälp att få till kläder och hår.
Inte varje dag som tar på en annan tjej strumpbyxor! :D Det var nog en rätt rolig syn tror jag! :D

Svängde även förbi affären och hämtade ut mina fina Kavat skor! De satt perfekt och var supersköna, dock lite tunna för att ha nu men perfekt om det blir lite varmare bara och skitsnygga med en grov strumpa i!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Viola:

Visst är det helt galet på Gekås! Men när man orkat ta sig igen om det så känns det jättebra när man förstår hur mycket pengar man sparat.



Jättesnygga kavatskorna var. Precis sånt som jag gillar på fötterna. Ska se om de går att kolla på här i min stad.



Krya på er hela familjen!



Kram från V

2:a kommentar, skriven , av Linda G:

Det är 11,5 år sedan jag var till Ullared. Är ju inte samma ställe längre! Ska ta mig i kragen och åka dit nån gång....Snygga skor:) Kram och krya på er!

Kommentera inlägget här :