Minimonster....

publicerat i Barnen;
Man pratar om 3-års trotsen.....men 2-års trotsen då? Har ett litet monster här hemma som verkligen har sugit musten ur sin mamma idag...varje motgång har mötts av antingen ett illvrål eller hysterisk gråt... Som tur är så är hon ju en ängel ibland och då kan hon verkligen charma vem som helst men däremellan så undrar jag ibland vad det är för liten arg sak jag har här hemma...



Hennes farmor var här och var barnvakt i torsdags och då hade lunchen förvandlats till ett smärre världskrig eftersom farmor bredde på sylten på våfflan på fel sätt...HJÄLP! Man får verkligen gå på lätta tår kring den här damen för så fort något inte går exakt som hon vill så bryter helvetet lös.
Idag när vi åt middag så fick jag inte skära upp hennes pannbiff utan hon skulle göra det själv, men det kunde ju hon så klart inte så efter 10 minuter så tröttnade jag och delade den med gaffeln och då blev hon jättearg!! Kastade båda besticken på tallriken så såsen skvätte åt alla håll och försökte kasta ner tallriken på golvet. Då tröttnade både jag och G och sa åt henne att gå från bordet och då sprang hon in i vardagsrummet och låg där på golvet ett bra tag och sparkade med fötterna och skrek... Åhhh herregud! Efter mycket om och men kom hon iaf tillbaka till matbordet och åt då upp sin mat utan att knussla...
Som sagt...hon har tärt på sin mammas tålamod idag!



Söt som socker när hon sover iaf! <3 <3 <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda G:

Känner igen beteendet! Låter som en beskrivning av min son. Matkastandet driver mig till stilla vansinne.....Dom blir ju äldre tack o lov! Kram

Kommentera inlägget här :