Min duktiga "bebis"!

publicerat i Barnen;
Moa har ju varit blöjfri i snart 2 månader nu men har fortfarande blöja på natten. Har ju lite dåliga erfarenheter av hennes bror som har kissat en hel del i sängen och jag tycker att det är så jobbigt att hålla på och byta sängkläder och pyjamas mitt i natten så därför så har jag inte ens provat att låta henne sova utan.
Men det roliga är att flera gånger har jag vaknat på natten av att någon tänder lyset inne på toaletten, toaletten ligger precis bredvid vårt sovrum, och trott att det har varit G som är uppe, F har ALDRIG gått upp på natten för att kissa.....,men då har det varit Moa stumpan som traskat upp och satt sig på pottan! Så duktig liten tjej!!

Nu ikväll så kom hon uppvinglandes och satte sig på pottan, det var bara det att hon glömde bort att dra ner blöjan ordentligt så när han kom in och skulle hjälpa henne och dra ner den så hamnade hälften på golvet =/ Men jag tycker att det är helt otroligt att hon vaknar av att hon är kissnödig och inte bara kissar i blöjan utan verkligen går upp!
Hon är ju faktiskt bara 2 år och 8 månader. <3

Min lilla bebis börjar bli stor...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda G:

Vad duktig hon är! Min kille som blev 2 i januari är helt ointresserad av pottan än. Det kommer när det kommer.....Kram

2:a kommentar, skriven , av Madeleine:

Hej!

Jag heter Madeleine och studerar just nu på högskola. Jag skriver för tillfället på en D-uppsats som kommer att handla om bloggares syn vad som är privat vs. offentligt samt. hur man bloggar och varför. Som underlag för uppsatsen kommer jag att genomföra en enkätstudie och undrar därför om du skulle kunna tänka dig att delta i denna. Enkäten kommer att läggas ut på internet och du svarar anonymt. Den kommer gissningsvis ta mellan 5-15 minuter att fylla i. Själva enkätundersökningen kommer att äga rum första veckan i maj.



Jag vore tacksam om du kunde meddela i ett mail om du kan tänka dig att ställa upp. Även om du inte vill vara med skulle det underlätta om du ville meddela detta.



Vänliga hälsningar

Madeleine

3:e kommentar, skriven , av Marita:

Madeleine: Svårt att svara när du inte lämnar någon mailadress! ; )

4:e kommentar, skriven , av Madeleine:

Oj... Trodde att den mailadress jag fyller i här ovan syntes.



[email protected]

5:e kommentar, skriven , av Ingrid:

Ja en otrimmad cocker är ju inte någon vacker syn. Men så blir det ju då och då trots allt.



Skönt att få vara blöjfri, tiden går så fort medans de är små...



~Ingrid

6:e kommentar, skriven , av Vivvi:

Undrar om det är så att tjejer har lättare att bli blöjfria. Emilia har haft typ 1 olycka sen hon slutade med nattblöjan och då hade hon UVI men Felix har vi inte ens vågat ta av nattblöjan fast han är tre för den är alltid våt på morgonen. Kanske lathet av oss men tror inte han är mogen än...



Kram

/Vivvi

Kommentera inlägget här :