Ny vana!

publicerat i Barnen;
Har ju varit så sjukt dålig på att träna de senaste åren sen jag fick barn förutom ett ryck förra året när jag var ledig från jobbet och hade tid att träna på dagarna. Nu när jag jobbar heltid så finns liksom inte den tiden längre utan det är träningen som fått stryka på foten...dumt nog!

Men nu är jag verkligen peppad att komma igång och i söndags så var jag ut och sprang en LITEN sväng, promenad måndag och tisdag och i dag var jag iväg på box.
Min plan är att jag ska träna box onsdag och funktionell träning på söndagar och däremellan kanske springa lite och promenader. Vet av erfarenhet att jag har väldigt lätt för att gå ut för hårt och sen rinner det ut i sanden så därför tänkte jag sänka ribban den här gången och hoppas på att jag orkar hålla i lite längre.

Dessutom har jag dragit ner på allt onyttigt så nu hoppas jag att det händer lite på vågen, är så less på att inte trivas i min egen kropp längre...vad fan....kan andra gå ner i vikt så kan väl jag?!?!

Avslutar med en bild på mitt lilla trotsmonster som är rätt billig just nu....får utbrott för allt, gapar och skriker och slänger sig på golvet, kan göra ALLT själv och det tar en evighet innan hon är klar.... Att hämta på förskolan är en mardröm eftersom hon bryter ihop varje dag...hon vill inte gå hem, hon har inte lekt färdigt osv osv....
Igår kom jag och fröknarna överens om att de skulle klä på henne så att hon är påklädd när jag kommer för att jag ska slippa ta den striden iaf...men det blev nästan lika illa iaf... Slapp ju klä på en skrikande unge utan istället så slog hon mig i ansiktet med sina sandiga vantar så att jag fick sand precis överallt....
SUCK! Det suger såååååå mycket energi!!
Sen när vi väl sitter i bilen så är det som bortblåst och hon vänder nästan direkt och är glad igen...sen är hon hyfsat hanterbar tills det är dags för nästa strid...pyjamas och nattning... Hon ska INTE borsta tänderna och hon ska absolut inte sova...idag somnade hon vid halv 10...känns ju liiiite sent med tanke på att hon går upp kl 6 på morgonen..
Man tycker ju att hon borde vara hur trött som helst, hon sover inte på förskolan heller utan vilar bara en stund.., men hon verkar inte ha något sömnbehov just nu..

Antar att det bara är en fas men den här fasen suger verkligen musten ur mig! Tur att hon är söt iaf! ;-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av s:

Hihi gud så gulligt kort.. en strumpa bara :)

Och vovven ser sugen ut ;)

Tycker du är jätteduktig som tränar. Jag är bara ut o går, eller joggar ibland.

Allt för sällan numera- dumt nog.



Kram o ha en fin dag/S

2:a kommentar, skriven , av Lina:

Skickar en stor kram.

Felix har också börjat trotsa nu men Filippa var(är) så mycke tuffare, tror tjejer är det. Håller med dig tur att de är så söta



Kommentera inlägget här :