Helg avklarad nu kör vi en vecka till...

publicerat i
Ja det blev inte så mycket bloggat i helgen. G var borta så att jag var själv med barnen och det var fullt ös hela tiden nästan!
 
Lördagen hade jag planerat att vi skulle åka till Stadsparken i Örebro tillsammans med en kompis till F och kompisens mamma, men eftersom regnet öste ner så tänkte vi om och åkte till Lek och Bus landet istället och där var vi juinte ensamma om man säger så...PUST!
Det är ju verkligen för barnens skull man åker dit och man tycker ju att de flesta vuxna borde resonera som så också men inte en del föräldrar tydligen...
F och hans kompis ville köra lazer game, vilket går ut på att man springer omkring i mörkret i en labyrint och skjuter på varandra med ett lasergevär och så får man poäng när man prickar någon i det andra laget.
Man kan se poängställningen från utsidan och jag och kompisens mamma ser att F och kompisens lag förlorar stort och vi förstod att det skulle vara 2 besvikna killar som kommer ut.
 
Och när matchen är slut och alla kommer ut så visar det sig att det är en pappa med i andra laget som har sprungit omkring som en tok och skjutit på barnen i det andra laget.... Så F och hans kompis var jätteledsna och arga när de kommer ut och vill helst åka hem på en gång =( Så trist att en vuxen person inte fattar bättre utan sabbar deras dag...
 
De lugnade iaf ner sig och efter lite fika så kändes det bättre.
 
 
 
Efter lek och bus och lunch på McD så fick mammorna lite lyx med ett besök på Lager 157. Fick inhandlat en födelsedagspresent till mannen så det känns bra!
 
Jag var på jakt efter en snygg, tung långkofta som jag har sett på så många men där fanns det inga. Däremot så hittade jag några på nätet
 
 
Denna från Gina är ju snygg
 
 
Gillar båda dessa från Lindex också men det blev den svarta som får komma hem till mig, inbillar mig att den funkar bäst till olika plagg.
 
När vi var hemma igen så vräkte det ju ner och eftersom inte G var hemma så låg det på min lott att gå ut med hunden och man inser ju att man är rätt ensam när man går ut i regnet...Inte så många andra än hundägare som är ute då....
 
 
 

Resten av kvällen var det soffhäng med fotboll för mig och barnen var ovanligt sams och spelade spel och bråkade nästan inte alls.
 
När jag sen sa åt dem att gå och lägga sig så hittade jag dem här
 
 
Lillasyster läser för storebror! ♥
 
Gårdagen så hade båda barnen playdates medans jag var och fikade med en kompis och min syster. Mycket trevlig och händer alldeles för sällan nu förtiden.
 
Sen avslutade jag söndagen med ett Crossfit pass som började i duggregn och genomfördes i hällregn....jag var totalt genomblöt och i duschen efteråt så hittade jag grus mellan skinkorna t om! Men roligt är det!!
För er som är nyfikna på vad Crossfit är så kan jag rekomendera ett program på SVT1 ikväll kl 21!
 
Så här snygg var jag efter passet..
 
 
 
Efter dusch och hemmagjord pizza så blev det lite mer fotboll så jag somnade alldeles för sent igår också....zzzz
 
 

Kommentera inlägget här :