Att haft en skön start på veckan

publicerat i Dagens outfit, House of Lola, Jag, Träning;
Ja imorse så började jag veckan med att vara iväg och få massage, men inte av den sköna sorten utan mer av den hårdhänta varianten för att få bort en låsning som jag hade på gång i ryggen.
Så det var skönt men ändå inte kan man säga...
Hade iaf inte tid förrän 07.45 så det innebar att vi kunde ta det lite lugnt på morgonen för en gångs skull och inte behöva stressa, hatar att stressa på morgonen och ändå så får vi oftast göra det för att allting tar såååååå lång tid för mina barn på morgonen..
 
Kom ju äntligen iväg och kunde träna igår, det blev ett pass funktionell träning och det var riktigt jobbigt.. Skakade rejält i benen när jag gick ner för trappen efteråt och idag så känns det både här och där, det blir väl så när man inte rört på sig på över en vecka..
Men nu är jag igång och idag tänkte jag ta med mig Moa och köra ett pass på gymmet, då åker jag direkt när jag kommer hem från jobbet så blir det inte så sent innan jag är hemma igen. Det behöver ju inte ta så lång tid att träna liksom..5-10 minuters uppvärming och så 30-35 min hårdkörning och lite strech - KLART!
 
Imorgon så jobbar G hemifrån så då tänkte jag passa på att antingen åka till gymmet direkt efter jobbet eller så drar jag ut och springer när jag kommer hem, får se vad jag har lust med.
 
Igår innan jag åkte och tränade så började jag med projektet att putsa fönster...blä vad jag tycker det är tråkigt men nu är iaf mer än hälften av fönstren gjorda och när jag var klar så parkerade jag min rumpa i solen och kollade på mannen som klippte gräset. En bra arbetsfördelning tycker jag! ; )
 
 
 
Dagens blev ett par jeans som jag hittade långt in i garderoben men jag tror de får åka tillbaka dit för de var inte speciellt bekväma tyvärr...det var väl förmodligen därför de hamnade så långt in från första början...; )
 

Linnet och toppen är från Lola och koftan från Gina Tricot.
 
 Converse på fötterna.
 
 
Lite skumt ljus och så ser jag ut att ha världens tjockaste mage ser jag nu....
 
På tal om något helt annat så är mina naglar helt bedrövliga sen jag slutade gå iväg och fixa dem och just nu är de bara så kortklippta jag bara kan för att få bort allt fult..
Men idag hittade jag detta nagellack som en bloggare tipsade om och det är mineraler i lacket som stärker nageln, det låter ju toppen.
 
Jag tycker båda färgerna är fina och eftersom de inte är så dyra ( 79:- hos apotea.se) så kanske jag slår till på båda.
 
Märket är Idun minerals och färgerna heter granit och marmor.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Syrran:

Snygga lack!! & snygga kläder som alltid!

Svar: ❤️
Marita

2:a kommentar, skriven , av Lollo:

De där färgerna ser ju superfina ut att ha på naglarna!
Det blev ett klick från min sida 😉
Vore ju superbra om de vårdar naglarna lite också. Inte dumt alls!
Det hoppas vi på att det fungerar. Och tack för tipset!

Superfin outfit det där. Tycker den där topen från HoL ser så fin ut på andra men vet inte riktigt om bilringen som finns på magen gör så att den inte blir så smickrande... Hmm får fundera på detta. Kommer ju snart en supersöndag och då finns det nog möjlighet för att lägga till på beställningen om man känner för det 😃
Vad säger du om topen? Trivs du i den?

Ha en fortsatt bra kväll!

Svar: Det är precis det som är mitt problem med den toppen, snygg och skön men resåren hamnar mitt på bilringen så jag velar om den ska få flytta.
Ja SS snart! Spännande!!
Marita

3:e kommentar, skriven , av Lollo:

Ja den där bilringen hade gärna fått flytta 😃
Om du vill sälja toppen så säg till så får den göra ett försök hos mig och min ring 😉

Har blivit inspirerad av att kanske försöka mig på att jogga vilket jag verkligen inte gjort mer än måste tidigare 😃 men ibland så måste man ju utmana sig lite. Och vara lite envis så klart. Ska bara hitta någon bra app att ladda ner som stöd och som håller koll på sträcka och intervall. Är en liten djungel för det finns många att välja bland...

Ha en bra kväll! Här bänkas jag framför Trädgårdstisdag för lite trädgårdsinspiration 🌺
//Lollo

Svar: Mmmm behåller den nog till säsongens slut iaf för att ha med och visa men sen får vi se 😊
Jag har RunKeeper, funkar bra tycker jag 👍🏼
Marita

Kommentera inlägget här :