Att vara less på tjafs...

publicerat i
 
Ja igår bloggade jag inte som ni kanske märkte...jag tappade helt lusten efter ett telefonsamtal jag fick... Jag ska inte outa här vad det handlade om men jag kan väl säga såhär... Jag blir fascinerad hur vuxna människor orkar lägga energi på saker som inte rör dem själva istället för att fundera på vad man själv kan göra för att få det bättre..
 
Skrev en liten "bitter" status om avundsjuka och missunsamhet på fejjan och jag måste säga att ibland är fejjan bra att ha som ego-höjare. Denna kommentar fick jag av en fin vän.
 
"Ja men du har väl massor att vara avis på egentligen. Vackra  barn, fint hus, trevlig man, jättemaffig garderob och så har du mage att vara glad och trevlig nästan jämnt.
Jag blir nästan avis själv känner jag ; ) Stå på dig! Du är toppen och inget kommer gratis, så njut av det du har och strunta i skräpet! Alla som har hjärna vet att du kämpar för att få det du har! <3"
 
Den kommentaren värmde massor och gjorde hela min kväll verkligen! Jag vet att man ska strunta i sånt tjafs men sen idag så fortsatte tjafset med en annan sak och då blir jag bara såååå trött. Däremot så kan jag säga att jag har lärt mig att stå på mig och inte ta någon skit, eller jag försöker iaf.
Jag vet vad jag är värd och vad jag kan och jag tänker inte låta någon/något/några trycka ner mig eller få mig att må dåligt.
Jag har tillbringat alldeles för många år med att be om ursäkt för den jag är och inbilla mig att jag är värd mycket mindre än alla andra för att jag inte är lika snygg, smal eller har lika många vänner som de har.
 
Jag är fortfarande långt ifrån nöjd med hur jag ser ut men jag kämpar på och hur det än är så vet jag att jag mår SÅ mycket bättre när jag tränar och håller igång, sen att det inte syns lika mycket utanpå hur jag hårt jag kämpar känns ju lite frustrerande men jag vägrar att låta det få mig att sluta kämpa!
 
Idag ska M på discokalas och då tänkte jag passa på att åka till gymmet och köra ett pass, körde ett boxpass igår kväll och det var helt suveränt att få slå av mig lite ilska!
Så idag ska resten av frustrationen svettas ut!
 
Imorgon har jag Lola visning hemma och sen häng med syster som fyllt år och på söndag är det visning igen, kul att ha kommit igång bra med säsongen.
 

Vet inte om jag har visat men jag har ju en ny peruk! =) Köpt på nätet och min "gamla" modell som jag alltid är nöjd med!
 
 Lite skumt ljust så färgen syns inte så bra men den är snäppet ljusare än jag brukar ha så det känns lite ovant men det blir nog bra bara jag får vänja mig.
 
 Dagens blev Please jeans, Lola linne och top och kofta från Meandi. Halsband från Astrid & Agnes.
 
(Fläcken på tröjan kommer från underlagskrämen imorse...orkade inte byta tröja...; ) )

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lollo:

Ja dessa människor! Ibland undrar man hur det blir egentligen...
Det finns gott om människor som tänker på annat sätt och säger saker som gör att man kan må dåligt.
Jag vet, man tar till sig och mår lite dåligt. Men vad bra att du försöker att slå ifrån dig. Hör att du är som vi alla nog är mest - en negativ kommentar sitter fast både hårdare och längre än en positiv. Borde vara tvärtom 😉

Lycka till med visningarna i helgen!
På söndag har jag en hemma och det verkar vara så många fina plagg så det blir nog ett dyrt kalas...

Ha en bra helg!
Jag är glad att du står på dig - för människor som gör att man mår dåligt är inte värda den energin.

Kram Lollo

2:a kommentar, skriven , av Annis:

Hej! Du verkar vara en jättefin människa! Jag är så avis på din fina garderob. Må gott!

Svar: Tack! Detsamma ❤️
Marita

Kommentera inlägget här :