Att ha nära nu....

publicerat i Familjen, House of Lola, Jag, shopping;
Ja f rom imorgon så har jag hela 6 dagars underbar ledighet... Det är verkligen välbehövligt! Det har varit en jobbig höst med mkt Lola, stökigt hemma med valp och gammal hund och så 2 barn som är i varsin "utvecklingsfas" som det så fint heter.
På ren svenska så säger man att båda 2 är inne i någon slags trots/prepubertet ålder...suck!!
 
Igår gick jag och la mig kl 20.30 för då var jag på så dåligt humör att jag kände att jag skulle ha slagit till någon alternativt blivit riktigt osams om jag hade varit kvar uppe.
 
Det är då jag önskar att jag hade en egen lägenhet dit jag kunde få rymma där ingen skitar ner när jag har städat, inte tjafsar och inte ska kommentera och prata hela tiden... Tänk att bara få gå omkring tyst och plocka och ha det fint och städat omkring sig! LYCKA!
 
Men i min verklighet så har jag ett hem som ser ut som ett bombnedslag med tvätt och saker precis överallt...
 
Igår så fick vi iaf det nya bordet på plats, tyvärr så han mannen före och slänga upp alla saker på bordet igen så när jag kommer hem idag ska jag byta duk och plocka bort allt krafs som han ställde där...
 
Jag hade ju en hel "vision" i huvudet om hur det skulle bli och jag ville ju att vi skulle köpa nya stolar också men det sa mannen blankt nej till för det är ju minsann inget fel på de vi har.....eller hur!!! De är både slitna och rangliga... Får hoppas att någon av dem "råkar" gå sönder så att vi måste köpa nya...he he!
 
Det positiva igår när jag kom hem var att min brevlåda var knökfull med alla mina fynd som jag gjort både i Lolas kalender och i köp och säljgrupper på FB.
 
Bland annat så var det detta som låg där.
 
 
Världens snyggaste bootee!
 
 
 
Me like! <3
 
Superskön club top. Den dagen jag köpte denna så gick dessutom förtjänsten hos Lola till Project Playground vilket gjorde att det kändes extra bra att handla.
 
 Tokmörkt kl 17 på eftermiddagen men som sagt SÅ mjuk och skön så denna kommer att bli en favorit!
 
 
Supersnygg light dress! Har modellen i svart sen tidigare men roligt med lite mönster också.
 
 
 Lite kluven till mönstret men älskar modellen!
 
Blusen var i samma mönster var lite stor men ska bytas till en mindre. Snygg till svarta byxor tycker jag!
 
 
 Oklahoma lace top gillade jag också! Mjuk och skön och härlig färg! Matchar med skorna!

 
 
 Imorse vaknade jag med jordens låsning i ryggen....kom förmodligen igår när vi höll på och bar bord fram och tillbaka.. Så jag messade min massör kl 6 imorse och hoppades på tur och det hade jag! Kl 8.30 fick jag komma dit och han lyckades få loss det så att nu känner jag mig som människa igen.
Dock så är man ju rätt mosig direkt efteråt...ha ha!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Lite mosig som sagt...då är det tur att det finns mjuka och sköna kläder! Imorgon ska det städas och fikas på stan med syster! Bra dag! =)
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :