Att ha haft en supersnabb helg!

publicerat i Barnen, Dagens outfit, kläder;
Helt galet vad tiden går fort när man är borta en helg! Känns som att jag bara blinkade liksom så var det måndag igen....tur att nästa vecka iaf är en kort vecka när vi bara jobbar mån-onsdag!
 
Helgen då... jo vi inledde med en riktigt mys i soffan kväll i fredags med taccos och allt som ska vara liksom... t om vår egensinniga gamla hund var riktigt social.
 
 
På lördagen sen så blev det en tidig start eftersom Moa och jag skulle med tåget som gick kl 10, ingen större panik för mig eftersom jag alltid vaknar tidigt...har blivit en riktig pensionär... Men däremot så sover ju Moa gärna riktigt länge på helgerna och har INTE ett trevligt morgonhumör så jag föreberedde henne så gott det gick med att hon fick duscha och göra sig klar redan på fredags kvällen. Ett stressmoment mindre på lördagsmorgonen.
 
Men hon var riktigt resonabel och vi var klara i god tid, min Mello outfit blev en guldglittrig tröja som jag dissade när den kom men i en större storlek så blev den helt ok.
Man vill ju ha lite bling när man ska på mello fest så den och ett par blingiga örhängen fick stå för glamouren!
 

Nertill blev det chant pants ( både tuffa och bekväma) och mina nya favvoskor - Fashionista sneakers.
 
 
 
Jag har ju varit på jakt efter en snygg kappa hur länge som helst för att slippa dra på  mig min fula täckjacka när man ska iväg på något kul men jag har fortfarande inte hittat någon som både är snygg och bekväm. Av någon anledning så envisas alla med att sätta i axelvaddar i sina kappor och för någon som redan är bredaxlad så ser det inte klokt ut!!
Så det fick bli en liten tunnare variant från Lola och med en jeansjacka under så funkade det fint, vi var ju inte ute så mkt och dessutom så värmde solen rätt så skönt!
 
Moa ville också vara med på bild och hon var nästan helt nykittad i kläder från Pomp de Lux från topp till tå, älskar deras kläder. Suverän passform och kvalité!
 
 
Kul och lite spännande att åka tåg själv med mamma!
 
Väl framme så hämtade min syster oss vid tåget och vi tog oss direkt mot Mall of Scandinavia och Friends.
 
Planen var att vi skulle äta lite innan det började och vi tyckte att vi hade gott om tid...tyvärr så hade alla andra människor samma plan så när vi väl hade fått lite mat i magen så hade vi bråttom in.
 
 
 
Det var kul att vara på plats även om det inte fanns någon riktig WOW-faktor bland bidragen som tävlade. De som hade mest energi och utstrålning var Panetoz men vi gillade Måns bäst - synd att hans låt inte var med och tävlade ; )
 
Efter det var slut så tog vi oss in i MOS igen och jag passade på att handla lite till barnen på KappAhl som hade ta 3 betala för 2 på alla barnkläder, upptäckte att alla vårkläder är på gränsen till för små nu och denna vecka ska det ju kunna bli riktigt varmt!
 
Kvällen tillbringade vi i TV-soffan med ostbågar och tittade på Mello igen, man ser ju trots allt allting bättre på TV än vad man gör när man är på plats.
 
På söndagen hoppade vi på tåget igen och tog oss hemåt, denna gång hade vi dock (tyvärr) inte plats biljetter och det innebar att jag fick stå en bra bit innan det hoppade av lite folk...pust!
 
Alltid skönt att komma hem! Sen däckade både Moa och jag tidigt igår och planen var att jag skulle ta mig ut och springa imorse men det blev inget med det för jag var alldeles för trött...men imorgon ska jag ta mig ut! Det är ju verkligen den bästa starten på dagen och eftersom jag uppenbarligen inte kan sluta att äta fel så måste jag röra på mig så att inte vågen skenar iväg alldeles för mycket....
 
Hade inte en bra dag imorse så när jag skulle klä på mig så fick det bli något som inte sitter åt.... Ska iväg och ha visning ikväll och det känns inget kul när man känner sig fet som en liten julgris....blääää
 

Banshee dress och uncle cardie upptill
 
  Gamla strechjeans från H&M och Fashionista
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Kul att få uppleva mello live. Jag var på genrepet för några år sedan och det var skoj. På kvällen såg vi det på tvn 😊 också.
En fråga, perfekt match top från HoL. Hur är den i storlek? Tycker jag har provat olika modeller från lola men de smetar så över magpartiet, antagligen smala i modellen? Jag har mest 44, XL på överdelar numera och får känslan att lola är lite mindre i stl? Hoppas jag har fel där. Kram Ulrica

Svar: Perfect match top är en modell som är tight över magen, just överdelarna är väl inte jätterymliga tyvärr även om det finns några modeller som är bättre än andra t ex genius top är lösare över magen framförallt. :)
Marita

Kommentera inlägget här :