Suverän helg och duns tillbaka i vardagen!

publicerat i Dagens outfit, House of Lola, Jag;
Ja vilken suverän helg detta har varit!! Jag är så glad att jag tackade ja till att bli House of Lola säljare för 5 år sedan för tänk annars vad mycket roligt jag hade gått miste om hur mycket härliga personer som jag inte träffat!
 
Denna helg var alltså en Lola bonus helg dvs de säljare som uppnår en viss försäljningssumma får nästa säsong åka iväg en helg och äta gott, bo på fint hotell och umgås med andra säljare samt delar av själva Lola staben.
 
Denna gång gick resan till Sigtunahöjden och det är perfekt när platsen är i Stockholmstrakten för då tar det inte så lång tid att åka, vi har även varit på västkusten tidigare och då var vi tvungna att åka redan vid 6 tiden på lördagsmorgonen.
 
Nu hann jag starta dagen i lugn och ro innan min kollega Maria från Örebro dök upp och hämtade upp mig!
 
Men för att bara backa bandet lite så måste jag visa vad som landade i min brevlåda på fredagen, den underbara långkoftan som jag klickade hem till fyndpriset och så världens skönaste mjukisbyxor från Lola.
 
 
Så här kan jag ju lätt tänka mig att glida runt i sommar när jag ska jaga valp i hela trädgården!
 
Provade även nya locktången som jag köpt, man kan ställa in den på olika grader och min tanke var att jag skulle kunna använda den på min nya peruk som är värmetålig. Den tål nämligen värme upp till 140 grader och vår gamla locktång har jag ingen aning om hur varm den blir så därför köpte jag denna som man kan ställa in graderna på.
 
Dock så blev den sådär på mitt hår, det blev mest frissigt så att jag vågade inte fortsätta av rädsla för att förstöra hela peruken. Istället provade jag den på Moas tjocka hår som annars tar en evighet att locka. Men nu höjde jag värmen rejält och körde och det blev stora fina lockar och hon blev supernöjd!
 
 
 
 
Gos med min böna! <3
 
Men tillbaka till lördagen då...som vanligt hade jag lite ångest inför klädvalet...när man ska umgås med ca 60 stycken andra lola tjejer så vill man ju såklart se så bra ut som möjligt och gärna ha på sig något som inte alla andra har...inte helt lätt... Men jag fastnade till slut för min favorit top från denna kollektion och så jeansen som jag inte har provat på länge för att de har varit lite fööööör tighta. Nu satt de faktiskt helt ok igen..
 

Concreate jeans, lane low boots och Banshee top.
 
 
 
 
 
Väl framme så var det en hel hög med andra lolisar där och vi tillbringade en halvtimme med att mingla och hälsa på alla.
 
 
 
Efter god lunch och genomgång av höstens kollektion!! Oh My God! Jag kommer att bli fattig igen..... precis min stil och mina färger på de plagg som kommer i höst!! Vill ju bara hoppa över sommare och gå direkt på hösten...nädå men nästan!
 
Efter det så var det dags att svida om inför ett träningspass med en tjej som heter coach-milla, en finlandsk-svensk tjej som jobbar som PT. Vi körde lite olika Tabata övningar och det var riktigt jobbigt och roligt!
 
För mig som tränar en hel del så är det kul att kliva utanför sin comfort zone och träna något annat än det jag brukar ibland.
 
Sen blev det dusch innan det var dags för lite mer mingel i hotellets spaavdelning.
 
Så hopp i bikinin och morgonrock på och sen intog vi relaxen, de stackars andra människorna som var där ångrade nog att de hade bokat just den här helgen för sin lugna weekend.....; )
 
 
 
Jag passade på att ta en kall öl i det varma bubbelbadet, superhärligt!!  Vi hängde där i ett par timmar och pratade och skrattade innan det var dags att göra sig iordning för middagen.
Glömde bort att ta en outfit bild på mig själv men det var nya light dress tillsammans med Boulevard clogs som blev kvällens outfit.
 

Några av de snygga tjejerna vid mitt bord! Anna som jobbar på huvudkontoret och Sara som säljer nere i Göteborg.
 
 Kvällens meny!
 
 
Supergott vin i stooora glas! ; )
 
 
Fantastiska Lottis och Anna som är grundarna av House of Lola! 2 jättehärliga och trevliga tjejer som sprider så mycket glädje omkring sig! =)
 
Sen var det duns i säng och sova ett par timmar innan det var dags för frukost och en sista aktivitet tillsammans med gänget innan det var dags att hoppa in i bilen och åka hemåt igen.
 
Hemma hoppade jag bara in och lämnade väskorna innan jag åkte vidare ut till min mamma och grattade henne på Mors dag och hämtade upp barn och hund som hade tillbringat natten där eftersom G var nere i Linköping och jobbade hela helgen.
 
Väl hemma igen efter massor med god mat och tårta så var det full fart att röja undan kläder och väskor eftersom städfirman kommer imorgon och då vill jag att det ska vara så rent som möjligt så att de kan städa ostört!
 
Gick och la mig redan vid halv 9 dock vilket med facit i hand var tur eftersom jag blev väckt ett antal gånger efter jag hade somnat...en man som kom inskramlandes, en hund som var nödig och en dotter som drömt mardröm och ville sova i min säng...
 
Hade dock bestämt mig för att springa imorse och jag fullföljde min plan! Nöjd!!
 
 
Läste en artikel om att det är bra att svettas, både för njurar, immunförsvar och huden. Shit vad bra jag måste må då för jag svettas alltid floder när jag tränar!!
 
 
Efter dusch och frukost så var jag redo att köra en dag på jobbet i svart från topp till tå!
 

Byxor från H&M, Oyster top från Lola och Sign cardie också från Lola. Kände mig bra i denna outfit, älskar kläder som är lite puffiga över magen så att det inte syns att det väller över lite över kanten! ; )
 
Ikväll blir det gräsklippning eftersom gräsmattan har växt som ogräs nu när det har regnat...PUST!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hanna :

Hej!
Var har du köpt långkoftan? Mvh Hanna

Svar: Hej!
Den är från House of Lola som jag säljer ;)
Marita

2:a kommentar, skriven , av Hanna:

Tack! Å tack för en mysig blogg med fina modetips! 👍/ Hanna

Svar: Tack själv! =)
Marita

Kommentera inlägget här :