Lite sjuk och lite ledig..

publicerat i Familjen, House of Lola, Jag, Torsten,;
Ja till slut så trillade även jag dit på förkylningen som har härjat runt på jobbet och hemma. Moa var ju hemma förförra veckan och snorade och söndagen innan påsk vaknade jag och var helt genomtäppt!
 
Tog mig iaf till jobbet på måndagen för att bara bli hemskickad av min chef med order om att gå hem och vila upp mig istället....vet dock inte om man kan få så mkt vila när man har 2 barn och en unghund hemma ;)
 
Men jag lydde order och gick hem och la mig i sängen, där blev jag kvar hela måndagen och nästan hela tisdagen. Onsdagen hade jag tagit semester ändå så då var jag "legitimt" ledig. Passade på att klippa Moa och var iväg till hundklubben en sväng och tränade lite.
 
Sen var det påsk och skärtorsdagen så åkte jag en sväng till Örebro med syrran, gick en långprommis med Torsten och njöt av att vi bara var hemma och lediga hela familjen. Vi började skissa på vår nya altan, vi ska riva räcket som vi har nu och så ska vi förlänga altanen så att den går längs med hela baksidan på huset och förlänga taket så att det går över dörren som går ut från vardagsrummet.
Helt knäppt att det inte är tak över den dörren!! Jag ser mest fram emot att kunna gå ut på altan från vårt sovrum =) Mysigt!!
 
Men först måste vi fixa bygglov och så riva den delen som är murken av altanräcket. Vi håller även på och skissar för att få upp ett staket runt hela tomten för att kunna ha Torsten lös ute utan att behöva passa honom. Men det är en del på tomten som måste fixas först så som det ser ut så börjar vi med altanen..
 
På fredagen så var planen att min pappa skulle lägga ett spår till mig som jag skulle gå med Torsten men så började det ju snöa....och inte så lite heller....suck!!
 
Så istället blev det en promenad i skogen där jag tränade lite inkallning.
 

Snöööööar!
 
 
Någon som gillar snön iaf ! ; )
 
 
Retsam sädesärla som hoppade före oss!
 
När vi kom hem sen så blev de massivt gos i soffan!
 
 
 
Påskafton var vi bjudna ut till mamma och pappa på mat hela klanen, dvs alla systrar med familjer. Nu är det ju bara en hund i släkten, var lite mer röj på den tiden när vi hade 4 stycken.
 

Det betydde ju dock att han fick desto mer uppmärksamhet! ; )
 
 
Systerson, min pappa, Moa och jag!
 
Påskdagen så åkte vi till svärföräldrarna och satte på sommardäcken på min bil och jag passade på att träna lite med Torsten på åkern bredvid.
 
 

Härligt med sol genom rutan!!
 
Sista dagen på ledigheten startades med ett kortlekspass med min bästa E och hennes man som fick vara med dagen till ära! ; )
 
 
Älskar kortlekspass för det är bara att kötta på utan att tänka!
 
Efter min träning så var det dags att aktivera Torsten och jag hade bokat in en playdate åt honom på gärdet bakom huset. Perfekt att vara där eftersom det sällan kommer några andra människor där, de kan röja runt bäst de vill och det gjorde de med råge i nästan en timme!
 
Sen var det bara att kasta in mig och honom i duschen för att schamponera, han hade badat i ett dike och jag var helt genomsvettig!
 
Efter det vidare på lola visning hos en tjej som jag träffade via Torsten faktiskt! Hon har en springer tik som han brukar leka med =)
 
På kvällen så grejade jag med kundutskick då Lola har släppt sin sommarkollektion på nätet nu ( släpps till försäljning 2/5) så dels la jag upp info på min FB grupp samt att jag kikade igenom lookbooken flera gånger för att bestämma mig för vad jag vill ha.
 
Sååå mkt snyggt som vanligt!!
 
 
hymn shorts och sky top
 
 
trouper tunic
 
 
Fisherman pants, stay Close cardigan och seaside sandal
 
 
hymn shorts och wire top
 
Men idag var det tillbaka till rutinerna så då ringde klockan 04,40 för morgonpromenad...snark....
 
Men ljust ute iaf! Så nu kan jag snart gå i skogen på morgonen! YEY!!
 
 
Skönt när man är klar och får komma in och äta frukost!
 
Ikväll är det löpning på schemat, är ju halvmaran med Erika i helgen så kan ju vara bra att värma upp lite....har sprungit alldeles för lite känner jag!! Hjälp!!
 
 

Kommentera inlägget här :