Familjehelg och en fin lucka

publicerat i Dagens outfit, Familjen, House of Lola, Torsten,, shopping;
I fredags kväll så kom äntligen mannen i familjen hem efter en vecka på kurs i Tyskland. Även om barnen är hyfsat självgående nu så är det ändå tungt att rodda runt hela familjeföretaget själv så det var skönt att få hem honom.
 
Dock så hade jag bokat in hundträning på lördag morgon så det blev ingen mysig sovmorgon ihop men det var skönt att komma ut och få lite frisk luft, dessutom så fick Torsten använda hjärnan lite och bli trött och det känns alltid bra.
Han var dessutom superduktig så som belöning så fick han en ny leksak när jag och G åkte ner till Granngården och inhandlade lite tråkiga nödvändigheter som sopsäckar och nya arbetshandskar ; )
 
Framåt kvällen så packade vi in oss hela familjen i bilen och åkte till Örebro för att spana in deras ljusshow på slottet, perfekt att ta med Torsten också och ge honom lite social träning.
 
 
 

Mina hjärtan! <3
 
 

Söndagen gick i slapphetens tecken, kom aldrig ur mysbyxorna tror jag. Först kom syrran över och vi bakade pepparkakor, sen gick jag och G en lång sväng med Togge. Skönt att hinna ta en långpromenad i dagsljus!

Älskar vårt gärde bakom huset!
 
Sen fortsatte jag att baka, jag testade ett nytt recept som jag hittat på en blogg - saffransbutterkaka. Barnen tyckte den blev supergod men jag känner väl att jag behöver justera lite detaljer så kan den bli riktigt bra!
 
Sen fastnade vi i soffan en stund hela familjen, jag och G slökollade på en dokumentär, Moa dekorerade pepparkakor, F kollade på film på paddan och Torsten sov. Harmoniskt och skönt!
 
 
Men så blev det måndag igen och då startade den stora organisationsapparaten igen... Vår daghusse var borta så Torsten skulle följa med G till jobbet, Moa ringer när hon är på väg till skolan och är ledsen för att hon har ont i huvudet och halsen - flera telefonsamtal mellan mig och G vem som ska åka hem och vem som är mest oumbärlig på jobbet. Jag hade möte och G har varit borta en vecka så vi satt lite i samma båt båda två....slutade dock med att G åkte hem och jobbade hemifrån.
Får se vem som får stanna hemma imorgon.
 
I Lolas kalender idag så ville jag köpa allt!! Älskade alla plaggen!!
 

Snygga Typical tess dress i coffee och indigo
 
 
 
 
 
 
 Supersnygga Stockholm bootee i brunt!
 
 
 Santorini singlet i offwhite ( kom även ett i indigo blått)
 
 
Och en snygg Lola väska!
 
 
 
Har ju Typical tess sen tidigare och älskar modellen!
 
Sugen på skorna men jag väntar på mina skor från Calou.
 

Så jag får nog nöja mig med ett par bruna skor! ; )
 
Dagens idag blev Lola allover som vanligt - det är ju så jag trivs bäst ;-)
 
 

Kommentera inlägget här :