Nyårshelgen!

publicerat i Dagens outfit, Familjen, Jag, Torsten,;
Japp då var det 2017 och nytt år och nya möjligheter och bla bla... Nej då visst är det skönt med ett nytt år men sanningen att säga så rullar ju det mesta på som vanligt och en förändring behöver man ju inte ha ett nytt år för att inleda.
I mitt fall så handlar det bara om att jag måste bestämma mig (nu pratar jag om mat och kost) för att nu är det nog, att proppa i mig en massa onyttigheter blir lätt bara en vana för mig och till slut så är det inte ens gott längre.
Nu har jag och min kompis M bestämt oss för att ta tag i det hela och jag har faktiskt anmält mig till Viktväktarna...jag som i många år har varit en stark motståndare till dem har nu bestämt mig för att iaf ge det en chans!
 
Skulle vara så skönt att bli av med några kilo innan min 40-årsdag som nu närmar sig med raska steg!! Bara 1,5 månad kvar och jag har lite lätt ångest...ska man bjuda på fest eller inte? Ska man åka bort? Ska man isf åka långt eller bara över helgen? Ta med barnen eller inte??
Åh det bästa vore ju om man hade en sån man som bara fixade allt men tyvärr så är jag inte gift med en sådan man utan ska det bli något av så får jag nog ta tag i det själv..: )
 
Nyårshelgen då...jo den var lugn. Startade nyårsafton med en rejäl långpromenad med hunden för att han skulle bli lite trött och kanske sova en stund medans vi for vidare på 40-års firande av en av mina äldsta och bästa vänner.
 
Torsten håller på att bli könsmogen nu samtidigt som vi har en massa löptikar i kvarteret så han är riktigt jobbig just nu och sover typ ingenting...mkt tålamodskrävande kan jag lova!
 
Men iaf, rejäl långpromenad med honom och sen svida om .
 
Det blev Lola allover som vanligt och eftersom jag bara kände mig tjock och pluffsig så blev det löst och ledigt.
 

Redo för kalas!
 
När vi kom hem så svidade Moa och jag om för en springtur, är ju en tradition att avsluta året med en löprunda så det var klart att man inte ska bryta en vana.
 
 
Peppade tjejer redo för spåret!!
 
 
Torsten fick också följa med och både han och Moa var superduktiga! Klarade ett varv i spåret ( ca 3 km) utan problem!!
 
Sen lämnade jag av barn och hund hemma och tog en sväng till själv, nu inte i spåret eftersom det började mörkna och då blev det blåsigare och betydligt jobbigare....pust!!
 

Glad innan....betydligt tröttare efteråt!
 
En dusch och lite bekvämare kläder senare så hamnade jag här och chillade en stund medans mannen fixade iordning maten till kvällen.
 
 
Kvällen blev lugn och skön hemmakväll, precis vad jag behövde! Sen visste vi inte heller hur Torsten skulle reagera på smällarna så därför höll vi oss hemma där vi kunde hålla koll på honom, men det gick superbra!
 

Mysfrukost på nyårsdagen! Någon som är väldigt sugen på Moas äggröra...
 
 
 
Efter frukost så tog jag en långpromenad över gärdet bakom oss med Torsten och han fick göra det han älskar mest av allt, springa lös och hoppa på höbalarna!
 
 
Galenpanna!
 
 
Spanar!!
 
Nu är det en kortvecka med bara 3 dagar jobb innan jag har lite långledigt igen, 5 dagars ledighet blir det och jag ska försöka hinna träffa lite kompisar och träna. Håller tummarna för mkt snö inatt så att de hinner dra upp skidspår till helgen för då SKA jag ta mig ut och åka! Längtar sååååå...
 
 

Kommentera inlägget här :