Vinterdagar!

publicerat i Barnen, Familjen, Jag, Träning;

Så kom äntligen den efterlängtade snön och några dagar ledigt!! Perfekt!! Så nu har jag äntligen fått prova mina nya skidor som jag köpte förra vintern.



Jag och Erikas man Matte gav oss ut på spåret vid golfbanan, rätt platt men alldeles lagom gör mig. Hade ju helt glömt bort hur galet jobbigt det kan vara att åka längdskidor..speciellt när man inte har gjort det på rätt många år! Svettigt men roligt och bara en vurpa blev det! 


Det var ju 24 minus på morgonen bär jag vaknade så det var stor vånda bad jag skulle ha på mig men det blev iaf mitt nya underställ från Ullmax underst! 


Har också varit ute i snön med barnen, så mkt lättare att få ut dem också när det finns snö att locka med. Inte så kul att leka ute när det är grusigt och plusgrader liksom..


Underbart!! 


Imorgon blir det lite mer skidåkning och så förbereda här hemma inför vardagen som drar igång på riktigt igen nästa vecka. På gott och ont, skönt med rutiner men tråkigt med stress.. börjar iaf veckan lite soft med en ledig dag eftersom skolan inte börjar förrän tisdag och fritte är stängt på måndag.

Idag var vi hos svärföräldrarna på middag och såklart var vi ute en sväng där med, rasta barn och hund liksom.;)


De bor fint ute på landet! 

Kommentera inlägget här :