Att ha haft långhelg!

publicerat i Dagens outfit, Familjen, House of Lola, Träning, shopping;
Fantastiskt vad fort 3 lediga dagar kan gå!
 Som vanligt så har det ju varit full fart hela helgen. I lördags fm så hade båda barnen öppet hus på skolan så mellan 8,30-11,30 så var vi där och kikade på dem medans de hade lektioner. Sen var det bara hem och ut med hunden och rodda lite lunch innan Moa och jag skulle iväg på bio, "Vaiana", riktigt bra faktiskt.
F var trööööööött, börjar bli en riktig liten pre-tonåring som helst vill sova lääänge på helgerna, så han stannade hemma med Torsten.
G var in till jobbet en sväng som vanligt ; ) Måste ju säga att jag längtar efter att det ska lugna ner sig på hans jobb men det verkar det ju aldrig göra tyvärr...
 
På kvällen så var det en liten donna som var rejält trött och när jag tittade till på henne så såg jag detta
 

och bredvid henne låg hennes pappa och snarkade också! Det är jag och F som är nattugglorna i vår familj.
 
Valborg så blev det ju fint väder så på fm så snörde jag på mig löparskorna och tog med mig Togge ut på en sväng.
 

Tur att jag hade draghjälp kan jag säga för det gick sjukt tungt!! Inte alls någon rolig runda...konstigt att det kan svänga så fort...=/
 
På kvällen så var jag och barnen ut till syster i Lunger och grillade och kollade på brasan.
 
 
 
 
Familjen Taikon saknade några medlemmar men vi hade jättetrevligt som vanligt! Så glad att jag har mina älskade systrar att hänga med eftersom jag ofta är gräsänka sådana här dagar, G jobbar ju oftast då...
 
 
 
Igår så startade jag dagen tidigt med en tur till Brukshundsklubben med Torsten
 
 
Galet fint väder äntligen!
 
 

Tränade lite lydnad innan mina träningskompisar dök upp.
 
Vi var ett gäng från min sökkurs som hade stämt träff för att träna lite, kursen är bara varannan vecka och däremellan får man träna på egen hand.
 
Så när vi åkte hem 1,5 timme senare så var det en trött hund jag hade med mig. Skönt!!
 
Jag dumpade honom hemma och åkte sen och tränade själv, sen var min plan en dusch och solstolen resten av dagen.....men då hade jag inte räknat med dessa två...
 

De var preciiiiiiis bredvid mig hela tiden så jag blev helt dränkt i såpbubblor....ahhhhh...
 
 
Någon som tyckte synd om sig själv när F gick ut på gräsmattan! ; ) Och ja....vi ska riva vårt räcke till altanen, ska bara få upp staket först så att Torsten inte rymmer.
 
Men jag fick iaf någon timme i solstolen och lyckades ladda mina batterier!
 
Idag startade dagen med långprommis som vanligt och idag i solsken, underbart!!
 
Och dagens outfit var lite vårinspirerad, köpte dessa brallor från Chica London för ett tag sen men invigde dem först idag.
 
 
Toppen från Lola, dreamcatcher. Älskar den modellen och har den i 3 färger! ; )
 
 
 
På fötterna ett par Malene Birger skor köpta förra säsongen...alltid svårt med varskor tycker jag...
 
Har klickat hem sandalerna jag visade förut men de är ju lite för somriga än så länge
 
 
Blev en kjol från Vila också när jag ändå var i farten! ; )
 

tyckte den var lite lagom söt så! =)

Kommentera inlägget här :