Att ha hiss och diss helg....

publicerat i Barnen, Dagens outfit, Jag;
Ja från att ha haft en fullbokad helg med visningar så fick jag vips en helt ledig helg då båda visningarna blev inställda pga för få gäster....tråkigt samtidigt som det var lite skönt att få en ledig helg ihop med G.
Han har jobbat sjukt mycket senaste tiden och jag är på riktigt rädd för att han ska gå in i väggen snart....att jobba 80 timmar på en vecka och alltid ta med sig jobbet hem är inte bra!
 
Det är ett av skälen till att min helg blev lite blä....sen så kollar jag alldeles för mkt på sociala medier och blir avundsjuk/ledsen eller vad man nu ska kalla det när jag ser att andra människor hittar på en massa roliga saker och jag känner mig som världens tråkigaste människa som har fastnat hemma i min bubbla...
 
Samtidigt så tycker jag ju att det är skönt att bara hänga hemma och jag har fått en massa saker gjort som har hängt över mig rätt så länge t ex att tvätta fönstren i köket och sätta upp gardiner, jag har tvättat och vikt sjuka mängder tvätt så nu är tvättkorgarna nästan tomma (kors i taket!!) och har börjat måla fondväggen i vardagsrummet.
 
Dessutom så var det ju underbart väder i lördags så då hängde vi ute nästan hela dagen!
 
Först tog vi en sväng till slalombacken i stan där snön fortfarande låg kvar!
 

Torsten fick springa lite där och matten också! ;-)
 
Sen åkte vi hem och jag köpte en ny cykel till Moa av en granne så det blev några cykelrundor på eftermiddagen och sen hängde vi i trädgården och bara njöt av sol och värme!
 
 
Sen blev jag även lite ledsen på några personer i min närhet, inte för min egen skull men för barnens skull... Inget som de märkte något av men jag blev sårad även om jag vet att det är larviga saker som jag hänger upp mig på... Tror att det hänger ihop med min egen barndom att jag inte vill att mina barn ska bli sårade eller retade. Jag vet hur mkt det kan såra och sätta spår....
 
Men nu är det ny vecka och denna vecka blir det lite pusslande och special då vår daghusse är borta på semester så då får vi lösa hundbiten på annat sätt.
 
Avslutar med en dagens från förra veckan som jag gillade, skjorta under stickad tröja och så ett par lite trasiga ankelkorta jeans till det! =)
 
 
Såklart lola från topp till tå! ;-)
 
Ha en fin vecka allihopa och så hoppas jag att jag hinner kika in här strax igen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hej!
Jag känner inte dig, men läser alltid din blogg. Älskar lola och därigenom har jag hittat din blogg.skrattar lite då du skriver att du tycker att du hittar på för lite och tänker att alla andra har så kul.. Jag brukar tänka när jag läser hos dig hur kul du har, allt du hittar på och allt du gör, och önskar att jag gjorde hälften av det...tänk så olika det kan vara!😊
Må gott/ H

Svar: Tack för din kommentar! Den gjorde mig glad 🤗 Ja man tycker väl alltid gräset är grönare på andra sidan 😋
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :