Helg med familj och sol och bad!

publicerat i Barnen, Dagens outfit, House of Lola, Torsten,;
Ja men vilken helg!! Helt galet ju!!
 
Nackdelen med denna plötsliga och intensiva värme är ju att man inte alls är beredd vad gäller sommarkläder och skor. I fredags så flexade jag ut ett par timmar tidigare från jobbet och drog med mig barnen till Örebro för att köpa skor och shorts till F som har dragit iväg både på längden och i skostorlek.
 
Han hatar att shoppa så det var snabbt och effektivt som gällde för att han inte skulle tröttna och surna ur totalt, så någon shopping till mamman var det inte tal om... ha ha! Tur att jag hade klickat hem detta set från Lolas kalender så att jag inte behövde gå lottlös ;-)
 

Älskar Lolas kalender! Det är som julafton varje dag! :-D
 
I lördags så åkte jag, M och Torsten ut till min mamma och badade i poolen och hängde. Sen dök resten av min familj upp så till slut så var alla där utom min ena systerson! Verkligen fullt hus! Kaos och underbart!!
 
Vi grillade, badade, hade vattenkrig och fick springa in och ta skydd när himlen öppnade sig för att sen spricka upp igen och bli sol!
 
Vi landade inte hemma förrän vid 20 -tiden på kvällen och då var det en hund som var rejält trött!!
 
 
Söndag följde samma mönster med den skillnaden att jag fick med mig ett barn till ( som insåg att det var rätt roligt att bada med syrran och kusinen trots allt) och innan vi badade i poolen hos mamma så åkte jag och M ner till sjön så Togge fick bada också!

Galet vackert nere vid syrrans lilla strand!
 
 
27 grader i vattnet så helt galet skönt och inte svårt för varken människa eller hund att komma i vattnet!
 
 
Sen poolbad för hela slanten!
 
Igår morse så var det tunga ögonlock eftersom jag sov sådär hela natten, varmt inne och ett barn i sängen som drömt mardröm..... När man sovit dåligt så är det mjuka och sköna kläder som gäller så då blev det eastern såklart!
 
 
Lola från topp till tå och så mina extrahöga converse med iläggssulor på fötterna.
 
Stressade från jobbet igår för att hinna iväg på laser med min fot för att sen åka vidare och kolla på Moa som spelade konsert i parken här i stan.
 
 
De satt skönt i skuggan på scenen medans vi i publiken höll på att rinna bort i solen...pust! Då är det härligt att få sms från sin daghusse med dessa bilder!
 
 

Vi har verkligen världens bästadaghusse alla kategorier!! <3
 
Idag så var det ju rätt så många grader kallare så idag fick jeansen komma fram för första gången på en månad!
 

Saucy jeans och banshee blouse! Härligt med lite färg på kroppen också!
 
 
Men det blev en kofta och ett par skor till den outfiten också!
 
 
 Min fot är mycket bättre om än fortfarande lite svullen, ni kan se på ankeln till vänster på bilden att den är lite bredare än den andra. Men lasern har gjort underverk!
 
 
 Ha en toppendag allihop och njut av att det är ledig dag imorgon!! :-D
 
Avslutar med att visa vad jag klickade hem från dagens lucka i Lola kalendern!
 

Ett snyggt och fint linne!! Sen råkar ju jag ha både halsbandet och byxorna på första bilden och tofflorna på andra bilden är på väg hem till mig så det blir ju kanonbra! :-D
 

Kommentera inlägget här :