Bak, promenad och snart kalender!

publicerat i Familjen, House of Lola, Torsten,;
Ja så har ytterligare en vecka och helg passerat och helgen var rätt så lugn och skön!
 
Lördagen startade med skyttetävling för Moa, hon har velat prova på skytte länge och på höstlovet så fick vi äntligen tummen ur och tog oss dit och hon blev fast direkt och har verkligen talang!
 
Så nu var det alltså dags för första tävlingen....lite pirrigt var det nog allt ;-)
 
 
Laddad tjej!
 
 
 
Nu för tiden är det ju också så high-tech att jag kunde stå utanför och följa henne skott för skott så det var extra nervöst! Men hon var HUR duktig som helst och att skjuta 398 av 400 på sin första tävling är ju galet bra!!
 
Resten av dagen så grejade vi mest runt hemma och tog lite hundpromenader, G jobbade så det var bara jag och barnen hemma.
 
Söndagen startade jag med en playdate för Torsten, hans bästa Springer tjej Luna skulle komma på besök, det har ju varit lite si och så de senaste gångerna för hon har mest varit sur på honom och inte velat busa men nu gick det bättre.
 
 
 
 Efter prommisen så bakade jag och Moa pepparkakor, mysigt!!
 
 
 På kvällen sen så var jag och Torsten iväg och tränade lydnadsträning så han var rejält trött på kvällen! SÅ skönt!!
 
Det har ju börjat bli kallt nu på morgonen så det biter rejält i kinderna när jag går mina morgonpromenader men samtidigt så är det ju så galet fint ute så man bryr sig nästan inte om kylan!
 
 
 
 
Igår så var det en snickare hemma hos oss och kollade på vårt garagetak som läcker, går ju inte att fixa nu när det är kallt men vi fick lite info iaf om vilka alternativ vi har och så kan vi göra en budget inför våren då vi får ta tag i det igen.
 
Dessutom skulle det ha kommit en annan kille och kollat på köket men han bokade om så han kommer på fredag istället! Skönt att det rör på sig lite grann iaf, vi måste ju ha en plan innan vi sätter igång....mkt saker som ska fixas bara...
 
Igår så hade jag min sista visning för säsongen så nu är det bara slutspurten kvar, vår julkalender!
 
Den börjar på lördag och håller sen på till den 15/12 och den innehåller en blandning av unika plagg och rea.
Alltid lika spännande tycker jag och nu när man fått en sneak på hela kalendern så har jag redan siktat in mig på några luckor!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lollo:

Hej igen! Vad duktig hon är på skyttet! Vad kul att hitta något som man verkligen tycker är kul!
Och den där lilla hunden - så söt 💗

Vad mysigt med pepparkaksbak - jag har en son som är med i typ en sekund så hoppar dy i år och gör lussebullar enbart! Där är han med i 5 min iaf 😂🙈
Åh vad tråkigt när det läcker. Vi har stuprännor dom vi måste fixa. Dessutom är de av koppar som är bland det dyraste. Ser konstigt ut att byta till annat än det på ett ställe så det får nog bli koppar. Dock inte det roligaste att spara ihop till men men....
Ser fram emot att få höra mer om köksplaneringen och vad ni bestämmer er för 👍🏻❤️

Svar: Kommer att uppdatera våra planer om köket så fort vi har kommit någonstans, men allt tar ju tiiiid....tyvärr.. Tack!
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :