Höstlov och lite nerstämd

publicerat i
Förra veckan hade barnen höstlov vilket innebär lite mindre med rutiner...på gott och ont..skönt att slippa väcka trötta barn på morgonen men jobbigt med barn som aldrig går och lägger sig när man själv ska upp tidigt.
 
På onsdagen så var jag och Moa iväg och hon fick, äntligen, prova på luftgevär! Hon har tjatat länge men vi har inte tagit oss iväg förrän nu..
 
 
Hon älskade det och mamman fick också återuppleva lite gamla minnen och sköt en serie! Moa blev riktigt biten och har i skrivande stund redan hunnit iväg en gång till och ikväll är det dags igen!
 
Jag tog iaf lite ledigt i slutet på veckan och torsdagen startade jag som vanligt med ett morgonpass, fördelen var att jag slapp stressa hem för att hinna iväg till jobbet.
 
 
Efter dusch och frukost så var det dags att åka iväg och få lite fason på min rygg som har krånglat några dagar och såhär snygg blir man efter 30 minuter på massagebänken..
 
 
Ser ut som en gremlin...ha ha!
 
På eftermiddagen så åkte vi iväg och hälsade på hos Torstens uppfödare som har en kull med valpar just nu, Moa har längtat länge så hon var verkligen förväntansfull
 
 
 
Så små och söta! Tur man vet hur mkt jobb de innebär, annars hade jag gärna tagit hem en liten vappis igen!
 
Resten av veckan så passade vi på att greja i trädgården och fixa lite inför den kommande vintern och så passade jag på att dra med mig barnen ut i skogen på promenad för att få lite dagsljus.
Speciellt den blivande tonåringen behöver verkligen släpas ut så att han får lite frisk luft!
 
 
 
Annars så har jag känt mig lite låg de senaste veckorna, det tar på krafterna att rodda runt allt här hemma själv nästan hela tiden...
 
Men efter ett litet sammanbrott och sen ett bra samtal igår så tror och hoppas jag att saker och ting kommer att förändras till det bättre....
 
Idag ska jag få lite vardagslyx i form av ny färg på ögonbrynen! Och sen är det bara en arbetsdag kvar innan jag rullar iväg mot västkusten ihop med ett gäng härliga lola tjejer för ett par dygn i Ullared och Falkenberg!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lollo:

Så härligt med lite ledigt under lovet. Har barn själv som inte kommit i skolåldern än men väl där så vill man ju ta lite ledigt och njuta så länge som de vill vara med en 🙈
Vilken fin skog ni har i närheten av ert hus! 💗 Verkligen en plats där man kan vila ut och ladda. Förstår dig med det där med utbrott - ibland tror jag det är nyttigt. Jag måste ibland bara få ur mig frustrationen och sedan blir det bättre - iaf ett tag 😆 får mina små utbrott på min man med emellanåt. Men tror det handlar också om att många gånger är kvinnan projektledare och styr och tänker innan - långt innan mannen hunnit reagera. Så har vi det emellanåt. Jag har löst situationen innan han har ens sett att man borde tänka på det 🙈 Men viktigt med balans och allt klokt men inte så enkelt i verkligheten alltid... men men... Skönt att du verkade få ut lite positivt av att säga till. Här har jag sjuk son så det är bara att se fram emot lite vab och förhoppning om snabbt tillfrisknande. Kramar till dig 💕

Svar: Ja man får passa på att ta ut lite dagar, skönt med vila även om inte barnen vill umgås så mkt med sin mamma längre ;-) Jag försöker att inte stänga in min frustration längre utan att ventilera i tid, ibland går det och ibland inte och ibland är det svårt att göra ngt åt situationen ändå men då är det iaf skönt att få ur sig sina tankar.Krya på sonen och hoppas att ni får en bra dag!
Kram <3
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :