Att skryta lite!

publicerat i Arbete, Dagens outfit, Jag;
Ja nu måste jag faktiskt få slå mig själv lite för bröstet! Jag är ju oftast inte så bra på att tycka att jag gjort ngt bra eller ta emot beröm men nu är jag ta mig tusan stolt över mig själv!!
 
Men för att börja från början....vi är mitt inne i en stor omorganisation på mitt jobb och allt är minst sagt oklart och jag började ( för skojs skull) att kolla lite efter lediga jobb. Fick syn på en annons som tilltalade mig och slängde in en ansökan, hade inte så stora förhoppningar och veckorna gick utan att jag hörde något så jag antog att det var kört.
Men så när vi var i Barcelona så ringde det från okänt nummer och när jag lyssnade av röstbrevlådan ( svarar aldrig på okända nummer) så var det en tjej som ville träffa mig för intervju på det aktuella jobbet!
 
Veckan efter var jag på första intervjun och eftersom jag redan har ett jobb jag trivs hyfsat bra med så var jag rätt avslappnad och inte alls nervös, dvs jag kunde verkligen vara mig själv.
Fick svar redan efter några dagar att de ville gå vidare med mig och denna gång så skulle jag utföra 3 olika tester via länkar på nätet - ett personlighetstest, ett engelska test och ett numeriskt test.
 
Alla dessa test var på tid och det numeriska och engleska testet hyfsat svåra! Man fick ingen feedback direkt när man gjort testen hur man klarat sig utan man fick bara ett "du har nu avklarat testet"!
 
Så igår så var det dags för en andra intervju där det handlade mer om mig som person och hur jag hanterar olika situationer... Sjukt svårt att svara på alla frågor men samma sak här, jag kände mig ganska så avslappnad och tycker att jag fick fram en bra bild av mig själv.
Så skulle vi då också gå igenom resultatet av testen, personlighetstestet bekräftade ju endast hur jag är så det var inte så överraskande men sen när mannen som gjorde intervjun skulle ge mig beskeden på de andra testen så inleder han med att säga att han aldrig har varit med om att någon fått så bra resultat på båda testen!!
 
Jag har alltså på det numeriska testet fått bättre resultat än 97% av de andra som gjort detta test och på det engelska fick jag bättre än 99% av de som gjort testet!!  Jag blev så sjukt glad och stolt över mig själv!!!
 
Nu säger ju inte detta att jag får jobbet men det känns iaf väldigt bra för självkänslan att få så bra resultat!! :-D
Dessutom hade jag på mig den bästa klänningen som Lola någonsin gjort och som min doter säger är det finaste Lola plagget som jag äger. Slender dress med en kofta över, man känner sig kvinnlig, snygg men ändå bekväm! Win Win liksom!! Nu syns det inte så mkt på bilden tyvärr eftersom jag har både sjal och kofta över men vi har ofta lite kallt på kontoret....brrrrr...
 
 
 
Dagen fortsatte med att jag kom hem till ett nystädat hem ( älskar att ha städhjälp varannan vecka!) och sen tog jag med mig Torsten ut och sprang intervallerna med löpargruppen. Perfekt att slå 2 flugor i en smäll!
Jag fick träna ( och han också) och han fick lite miljöträning!
 

När vi kom hem så duschade jag vaaaarmt, man blir lite kulen av att springa i regn och rusk, och sen myste vi i soffan allihopa!
 
 
T om Filip hängde i soffan med oss! Händer inte så ofta längre....
 
När jag sen skulle gå och lägga mig så hittade jag en mycket trött hund sovandes såhär
 
 
Helt utslagen!
 
Imorse var det en stel kropp som gav sig ut på långprommis med Togge men alltid skönt när man kommer in sen även om det är tungt när man ska ge sig ut i mörkret.
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Syrran ❤️:

Syrran! Du är så bäst! Att du hade såna bra resultat förvånar mig inte alls!!! Grattis igen!!! 😘😘😍

Svar: 😘😘
Marita Källberg

2:a kommentar, skriven , av Lollo:

Åh vad roligt med sådana resultat!!! Hoppas att du får jobbet! Och att du känner att det är uppgifter som du skulle trivas med så klart 🌸 Men det är ju så roligt och bra för egenkänslan att man behövs och andra ser att man har många plus 👍🏻 Ibland behöver man påminna sig om (tror det gäller många av oss) att man är bra precis som man är. Att man gör sitt bästa och att det är okej att slå sig för bröstet och tycka att man är bra 👍🏻💕 Håller tummarna!

Svar: Precis! Tack 😊😊 Det verkar lovande 🤗
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :