Snö och jobb!

publicerat i Familjen, House of Lola, Träning, kost;
Ja hjälp vad snö det har kommit här i Mälardalen de senaste dagarna, i söndags vaknade vi och var mer eller mindre insnöade så morgonens motion blev att sopa av bilarna och få bort snön från uppfart och trapp.
 
Men vi börjar väl med fredag, jag börjar ju så sakteliga komma in i jobbet här även om jag fortfarande mer eller mindre känner mig förvirrad hela tiden... Ngt väldigt positivt är att de har träningspass 3 dagar i veckan som man kan vara med på om man vill, jag tränar ju helst med mina tjejer men i fredags så hakade jag på när de hade löpintervaller.
Kallt som tusan var det och jobbigt men som alltid skönt när det är klart!
 
 På kvällen var det dags för att gå ut och käka en bit mat ihop med mina gamla jobbarkompisar så då passade jag på att inviga nya Decade dress, den är så galet mjuk och skön! Och snygg!
 
 
Ni får ursäkta den snygga bakgrunden men det är ju hopplöst att fota någon annanstans än på toaletten just nu....
 
Lördagen inledde jag med en visning i grannstaden och dagen till ära så hade jag lite färg på mig, inget som hör till vanligheterna direkt men det piggar verkligen upp!
 
 
Det var snygga Clara blouse som fick komma ut i ljuset!
 
Efter avslutad visning så var det bara att svida om och åka vidare på kalas till min syster som fyllde år i början på veckan. Mysigt att träffas allihopa igen och i ett impulsivt beslut så bestämde jag och svågern att vi skulle ge oss ut på en skidtur!
Han hade precis köpt nya skidor och var sugen på att testa dem! Så utrustade med varsin pannlampa gav vi oss ut, han hade inte åkt på 35 år så det blev en och annan vurpa och många skratt men det är ju SÅ roligt att åka längdskidor.
 
 
Snyggingar!! Ha ha!!
 
I söndags vaknade vi som sagt upp till ett vinterlandskap och jag var glad att min första visning för dagen blev framskjuten så innan jag åkte iväg och jobbade så hann jag både skotta 2 ggr och få till lte bus i snön med barn och hund.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen var det en trött hund som jag lämnade i soffan och långsamt rullade iväg på halkiga vägar!
 
 
 
Visningarna gick bra även om det på min sista visning med en döv tjej inte dök upp ngn tolk så det blev en annorlunda visning, men allt löser sig bara man vill =)
 
Hiss selfie efter sista visningen.
 
Sen var det bara att stupa i säng och igår måndag igen!
 
Jag fokuserar mkt på att laga bra och varierad mat just nu, dels för att jag inte haft ngn inspiration till matlagning den senaste tiden och dels för att jag fått ett kostschema som jag ska följa. Och för att jag inte ska tröttna och börja fuska så måste jag ha variation och då gäller det att leta reda på nya recept!
Så idag blir det lax med mjukost och creme fraiche täcke!
 
Min morot är att byxorna som jag fick hem från KappAhl ska sitta bra, just nu är de lite för tighta men målet är att när snön är borta så ska de sitta som en smäck! Håll tummarna att jag klarar det!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lina Johansson:

Jag hejar på dig, klart du fixar det 💪🏻

Svar: Tack!!
Marita Källberg

Kommentera inlägget här :